IMS a fost primul vehicul de teren fabricat în România și a fost produs între anii 1957-1975. Numele de „IMS” l-a purtat doar modelul IMS-57, următorul model s-a numit M-59, iar al treilea M-461 (ulterior ARO M461).
Toate modelele din această gamă (IMS-57, M-59, M-461, ARO M461) au fost denumite generic IMS. M461 – Zimbrul Carpaților
Modelul cel mai de succes – ARO M461 – beneficia de o platformă tehnică complet reproiectată, deși semăna cu M-59. Motorul era de 2,5 l pe benzină, dezvolta 70 CP, consumul era de 17 l /100 km și atingea viteza maximă de 100 km/h. În denumirea sa «M» este abrevirea cuvântului Muscel, «4» – al patrulea prototip realizat și «61» – anul începerii proiectării modelului, 1961.
Au fost produse 80.233 de vehicule, din care 46.549 au fost exportate, iar un număr însemnat a fost folosit de Armata Română. La Cairo s-au asamblat 2.000 de automobile M461, acestea intrând în dotarea armatei egiptene sub numele de RAMSES și constituind o legendă locală în privința rezistenței și a performanțelor.
IMS, mașina de armată care încă trezește admirație, este noul produs lansat pe piață de Monetăria Statului, inclus în programul medalistic, secțiunea Mașini românești care au făcut istorie.
Acest produs medalistic de colecție – format din medalie, pliant și mapă de prezentare – poate fi procurat de la magazinele noastre la prețul de 320 lei/set pentru medalia din argint și de 118 lei/set pentru medalia din aliaj de cupru; prețurile includ TVA.
Caracteristicile tehnice ale medaliei sunt următoarele: # Material: Argint 999‰ - Diametru: 37 mm - Greutate: 31,11 grame - Calitate: proof * Tiraj fix: 200 bucăți
# Material: Aliaj de cupru - Diametru: 37 mm - Calitate: proof * Tiraj fix: 100 bucăți ____________________________________ #MonetariaStatului #IMS #M461 #MasiniRomanesti #MasiniDeLegenda #MașiniDeColecție #Romania #Medalii
Comments