Caută
  • MS

MAȘINI ROMÂNEȘTI CARE AU FĂCUT ISTORIE – DACIA 1300

Actualizată în: Oct. 28


„Pe parcursul timpului, Dacia 1300 a evoluat constructiv prin face-lifturi anemice, însă nu uşor de asimilat în industria orizontală a vremii. După versiunea iniţială „Dacia 1300 standard”, a urmat „1300 Super”, apoi Dacia 1301 (1977) şi din 1979, Dacia 1310, cu 6 variante. De remarcat că, din 1973, odată cu introducerea în serie a break-ului, Dacia devenise cel de al treilea fabricant Renault în exteriorul Franţei şi perspectivele păreau pline de speranţe.” – Constantin Stroe


Dacia – mașina de suflet a românilor!

Autoturismul Dacia 1300 face parte din istoria personală a multor români, din viaţa de familie.

Cea mai cunoscută și apreciată marcă românească de maşini trezește amintiri celor care au mers în vacanțe cu parinții, celor care au făcut școala de șoferi sau celor care au condus zilnic... o Dacie.

La Uzina de Automobile Pitești – pe 20 august 1969 – erau fabricate primele exemplare Dacia 1300.

„Ne-au ținut în uzină trei zile și trei nopți la rând, pentru că venea 23 august și trebuia să defileze cu ele. În plus, nu erau gata toate echipamentele de parcurs sau caroserii din faza de tablă până să dai contact la cheie”, istorisea regretatul Constantin Stroe, fost director general al Automobile Dacia și președinte al Asociației Constructorilor de Automobile din România.


Notorietatea modelului „Dacia 1300” fabricat la Pitești a crescut rapid, mașina urmând să devină un adevărat simbol al României.

În 1998, după trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe porţile uzinei a ieşit autoturismul cu numărul 2.000.000.

Producția autoturismului de familie Dacia 1300 (versiunile Berlină și Break) încetează în anul 2004, în timp ce gama Dacia Pick-Up este retrasă din fabricație în anul 2006.


Dacia nu este doar cel mai faimos brand autohton, este istoria unei țări care evoluează și devine mai bună. Este istoria unei mașini care privește și se îndreaptă spre viitor cu mulți cai putere.


DACIA 1300” – o marcă autohtonă cu care se identifică majoritatea românilor – este noul produs lansat pe piață de Monetăria Statului, inclus în programul medalistic pe anul 2021, secțiunea „Mașini românești care au făcut istorie”.

Setul medalistic de colecție este compus din medalie, pliant și mapă de prezentare și poate fi achiziționat de la magazinele Monetăriei la prețul de 254 lei/set pentru medalia din argint și de 81 lei/set pentru medalia din aliaj de cupru; prețurile includ TVA.


Caracteristicile tehnice ale medaliei sunt următoarele:

# Material: Argint 999‰

- Diametru: 37 mm

- Greutate: 31,11 grame

- Calitate: proof

* Tiraj fix: 500 bucăți


# Material: Aliaj de cupru

- Diametru: 37 mm

- Calitate: proof

* Tiraj fix: 200 bucăți



473 afișare1 comentariu